Privatlivspolitik

Generelt

Dit privatliv er vigtigt for os. For bedre at beskytte dit privatliv beskriver vi i denne privatlivspolitik hvordan vi samler, behandler og bruger de data som vi indsamler omkring din adfærd på vores hjemmeside. Dette sker efter databeskyttelsesforordingen bestemmelser[1]

Samtidig gør vi dig opmærksom på de valg, du kan træffe om, hvordan dine oplysninger indsamles og bruges. For at gøre denne meddelelse nem at finde, gør vi den tilgængelig på vores hjemmeside og på ethvert tidspunkt, hvor personligt identificerbare oplysninger kan blive anmodet om.

Hvad er persondata?

Persondata er alle slags informationer, der i et eller andet omfang kan henføres til dig. Når du benytter dette website indsamler og behandler vi en række sådanne informationer. Det sker f.eks. ved alm. tilgang af indhold, hvis du gør et af følgende:

  • Køber et produkt på vores webshop
  • Tilmelder dig vores nyhedsbrev
  • Kontakter os vores via chat funktion / pop-up
  • Booker en tid i vores bookingmodul, telefonisk eller fysisk

Hvorfor indsamler vi persondata?

Vi indsamler udelukkende de persondata, som du frivilligt afgiver på vores website, eller som du på anden vis giver dit samtykke til, at vi må indsamle. Vi indsamler persondata:

  • … til at sende dig markedsføringsmateriale, som der i forvejen er givet samtykke til.
  • … give dig information omkring produkter/services, som du tidligere har købt hos os.
  • … til at give dig yderligere informationer og detaljer, hvis du har tilmeldt dig et arrangement.
  • … til at sikre korrekt personidentifikation og korrekt journalisering ifm. undersøgelser og behandlinger
  • … til at håndtere fakturaer, ordrebekræftelser og bookinger samt sikre kommunikationslog

Hvilke persondata indsamler vi?

I det omfang du selv giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne, behandler vi følgende type persondata:

  • Dine kontaktoplysninger som eksempelvis navn, e-mailadresse, telefonnummer m.m.
  • Brugerinformationer som f.eks. brugernavn, adgangskoder, loginoplysninger samt sikkerhedsspørgsmål
  • Oplysninger fra din webbrowser som f.eks. IP-adresser, browsertype og sprog
  • Oplysninger til tredjeparts netværk, heriblandt Facebook, Google Analytics, ePay og Sleeknote
  • Såfremt du har haft booket en tid hos os, behandler vi ligeledes oplysninger som CPR-nummer samt fuldstændig journalisering over de behandlinger, som du har fået foretaget hos os samt de sundhedsoplysninger, som du selv har afgivet enten elektronisk, ved mundtligt booking eller ved en konsultation eller behandling.

Hvordan indsamler vi persondata?

Vi indsamler dine persondata igennem vores hjemmeside og tredjepartssoftware. Vi indsamler dine persondata igennem formularer på vores hjemmeside, og igennem anvendelsen af cookies til at indsamle data omkring din adfærd. Cookies er små tekstfiler, der indeholder en række tegn og unikt identificerer en browser. De fleste browsere er oprindeligt oprettet for at acceptere cookies. Du kan dog være i stand til at ændre dine browserindstillinger for at få din browser til at nægte tredjeparts cookies eller angive, hvornår en tredjeparts cookie bliver sendt. Hvis du vil vide mere om cookies og hvordan de fungerer, kan du besøge www.allaboutcookies.org.

Til håndtering af booking samt journalisering bruge software programmet Gecko Booking. Her lagres oplysninger om alle kunder, som er oplyst af kunden selv ved booking samt efterfølgende gennem konsultationer og behandlinger.

Udover de persondata som vi indsamler igennem vores hjemmeside, så anvender vi en række tredjepartssoftware til at indsamle data på denne hjemmeside. Herunder har vi beskrevet de forskellige typer af tredjepartssoftware, som anvendes på vores hjemmeside:

  • Gecko Booking:
    Vi bruger Gecko Booking som booking og journaliseringssystem. Når du bestiller en tid til konsultation eller behandling, behandles oplysingerne i Gecko, og det er i samme system at vi gemmer dine journaler, billeder og købstransaktioner. Hvis du køber en vare i vores webshop, vil købet også blive registreret i Gecko med henblik på, at vi kan finde produktet til dig igen.
  • Google Analytics:
    Google Analytics giver os adgang til din adfærd på vores hjemmeside og Google Analytics indsamler data ved hjælp af cookies. Disse cookies indsamler informationer om din brug af vores hjemmeside, herunder din IP-adresse til tracking af din adfærd. Vi anvender desuden Google Analytics til vores markedsføring og du kan opleve derfor dynamiske annoncer efter du har besøgt vores hjemmeside.
  • MailChimp:
    Vi benytter os af e-mailprogrammet MailChimp til at udsende nyhedsbreve og tilbud til vores kunder. Igennem MailChimp indsamler vi e-mailadresser, IP-adresser samt tidstempler, som anvendes til at sende relevante nyhedsbreve.
  • Sleeknote:
    Sleeknote er et værktøj til opsætning af pop-ups på hjemmesider. Værktøjet benyttes typisk i sammenspil med MailChimp for at skaffe flere tilmeldinger til nyhedsbrev eller fremhæve konkurrencer. Din persondata videregives kun til Sleeknote med dit samtykke.
  • Facebook-pixels:
    Vi anvender Facebook-pixels, for at kunne forbedre vores annoncer til de besøgende, som har besøgt websitet, og har en Facebook-profil. Igennem Facebook-pixels indsamler vi data om din adfærd på vores hjemmeside.
  • ePay:
    Vi anvender betalingsgatewayen ePay som betalingsgateway på denne hjemmeside. Epay er en dansk betalingsgateway med fokus på høj sikkerhed og ePay overvåger hele tiden deres systemer og har altid et backupsystem, der hjælper med at holde styr på deres data. Kortdata samt alt kommunikation omkring penge bliver automatisk krypteret. Din persondata videregives til ePay ifm. at du ligger en ordre på vores hjemmeside.
  • Bell Metrics:
    Bell Metrics er program, som bruges i markedsføringssammenhæng, da værktøjet genererer løbende telefonnumre, til forskellige annoncer. Vi kan hermed tracke effektiviteten og relevansen af vores web site og annoncer.
  • Zendesk:
    Zendesk bruges som chatprogram på websitet. Når man indtaster en besked, besvares den enten online eller videresendes til N’AGE mailboks, hvorfra den besvares.

Data om din brug af denne hjemmeside, hvilke annoncer, du modtager og evt. klikker på, geografisk placering, IP-adresse m.v. videregives til tredjeparter i det omfang du giver eksplicit samtykke hertil og selv indtaster informationerne.

N’AGE benytter databehandlere placeret i USA. Overførslen sker under Privacy-Shield aftalen og i henhold til Persondataforordningens artikel 45. Såfremt dine personoplysninger behandles af en udbyder i et andet land, sikrer N’AGE, at udbyderen alene behandler dine oplysninger i henhold til instruks fra N’AGE, samt at oplysningerne i øvrigt behandles under passende tekniske og organisatoriske sikkerhedsforanstaltninger.

Hvor længe opbevares persondata på hjemmesiden?

Dine personlige data bliver opbevaret så længe, som det er nødvendigt. Det betyder, at når din personlige data ikke længere vil være relevant for os at bevare, vil det automatisk blive slettet på en sikker måde. Der er mulighed for, at vi kan behandle din data i forbindelse med statistiske formål, men i dette tilfælde vil dine data altid blive anonymiseret.

Hvordan kan du få adgang til den persondata vi indsamler omkring dig?

Du har ret til at få oplyst, hvilke personoplysninger, vi behandler om dig. Du kan desuden til enhver tid gøre indsigelse mod, at oplysninger anvendes hvis det ikke længere er nødvendigt for os at beholde din data. Herunder har vi specificeret, hvordan du kan gøre dette:

  1. Adgang og berigtigelse af persondata

Du har altid mulighed for at anmode os, om at få en kopi at de personlige data, som vi har liggende om dig. Hvis du opdager fejl eller forældede oplysninger, har du ligeledes mulighed for at anmode os om eventuelle rettelser. Hvis du ikke længere ønsker at opbevare dine personlige dataoplysninger hos os, har du retten til at anmode om at få din persondata slettet. Dette kan dog kun ske, hvis det ikke længere er nødvendigt for os at beholde din data.

Vær opmærksom på, at N’AGE iht. Bekendtgørelse om autoriserede sundhedspersoners patientjournaler (journalføring, opbevaring, videregivelse og overdragelse m.v.) § 15 er forpligtet til at opbevare patientjournaler i mindst 10 år.

  1. Ret til at fravælge markedsføringskommunikation

Hvis du ikke længere har lyst til at modtage e-mailmarkedsføring fra os, har du retten til at trække dit samtykke tilbage. Dog skal du være opmærksom på, at denne form for kommunikation ikke dækker over administrative meddelelser som f.eks. ordrebekræftelser, e-mails i forbindelse med kontoindstillinger – herunder ændring af kodeord og meddeler der ligger i forlængelse heraf.

Hvordan vi sikrer dine personlige oplysninger?

Vi behandler dine data med omhu. Det betyder, at vi forpligter os til at forhindre offentliggørelse, uautoriseret adgang eller alternativ behandling af vores kunders persondata, som indsamles på denne hjemmeside.

Alle journaldata bliver håndteret af Gecko Booking, som har servere placeret i Danmark. Patientoplysninger videregives ikke med mindre loven tilsiger det.

Ansvarlig
Denne hjemmeside og denne privatlivspolitik ejes og publiceres af:

N’AGE Aps
Kongens Nytorv 24, 1.
1050 Kbh K
Tlf: 70 27 33 66
Mail: Info@nage.dk

Klagemuligheder

Hvis du ønsker at klage over vores behandling af dine personoplysninger, kan dette ske til Datatilsynet. Du finder Datatilsynest kontaktoplysninger på www.datatilsynet.dk

[1] Europa-Parlamentets og Rådets forordning (EU) 2016/679 af 27. april 2016 om beskyttelse af fysiske personer i forbindelse med behandling af personoplysninger og om fri udveksling af sådanne oplysninger og om ophævelse af direktiv 95/46/EF. Af artikel 14, stk. 1, fremgår det, at den dataansvarlige skal give den registrerede en række oplysninger, når personoplysninger ikke indsamles hos den registrerede.

Kurven er tom