Ida Bille Brahe: Sådan startede N’AGE

Ida Bille Brahe har siden 2003 knoklet hårdt og til tider i modvind for den store succes, som N’AGE har i dag. Idealismen er til at tage og føle på. Grebet i døren, de rene linjer i indretningen og de aquamarinfarvede detaljer, der er signaturen hos N’AGE, går igen i kitler, logo og farveglimt på plakaterne. For ligesom havet kan slibe stens kanter bløde og udjævne fine linjer, så er ambitionen, at det er netop det, behandlingerne hos Danmarks første og nok mest velansete kosmetiske klinik kan gøre; reducere tidens tegn og kickstarte din hud til reparation.

Smuk hud har ingen alder

“N’AGE er egentlig bare sammentrækningen af No Age. Det har været mit primære mål med behandlingerne fra dag ét: At skabe resultater, der gør huden smukkere og sikrer, at du bliver sværere at aldersbestemme,” forklarer Ida Bille Brahe, der grundlagde N’AGE som den første kosmetiske klinik i Danmark i 2003.

“Eftersom denne kategori af skønhedsklinikker var helt ny i Danmark på det tidspunkt, skulle navnet kommunikere, hvad det var, vi kunne gøre. Det var så nyt med kosmetiske behandlinger, og der var mange tabuer omkring det,” fortæller hun og uddyber:

“Jeg ville gøre op med stigmatiseringen ved at skabe en kæde af klinikker, der lå på smukke, centrale adresser, hvor folk følte, at de var i trygge rammer. Jeg ville ikke bare gøre danske kvinder smukkere, jeg ville også afmystificere en branche, som mange forbandt med stivnede ansigter og kæmpe læber.”

ida bille brahe
Ida Bille Brahe, stifter af N’AGE.

Ida Bille Brahes baggrund

Ida Bille Brahe havde lavet sit hjemmearbejde, inden hun gik i gang. For selvom hun oprindelig er uddannet sygeplejerske og havde et spændende job indenfor lungekirurgi, så trak skønhedsbranchen i hende. Hun læste økonomi og markedsføring og blev salgschef i Noscomed, der var specialiseret i ortopæd- og plastikkirurgi.

Herigennem deltog hun i messer og konferencer, hvor hun lærte om al den nyeste forskning indenfor plastikkirurgi og kosmetiske behandlinger. Og det er på en sådan kongres, at hun hører om filler for første gang. Derfor får hun forhandlet det svenske mærke Restylane til Danmark, hvor hun ser det som et oplagt supplement til plastikkirurgien.

“Jeg oplevede, at kirurger hellere ville skære end at arbejde med denne form for behandling, der er mere subtil og kræver jævnlige behandlinger,” fortæller hun.

Og så blev hun klar over, at hun selv måtte gå videre med ideen.

“Jeg er ikke den bekymrede type, så jeg kastede mig bare ud i eventyret. Projektet var vigtigere for mig end pengene, og jeg havde en tro på, at hvis jeg selv brændte for det, så kunne jeg også skabe en succes,” forklarer Ida.

ida bille brahe
Det var Ida Bille Brahe, der fik Restylane ind på det danske marked.

Fordomme om kosmetiske behandlinger

Der er sket meget siden 2003. Ikke alene har de kosmetiske behandlinger udviklet sig – det har holdningerne til dem også:

“Da jeg startede i 2003, var der sindssygt mange fordomme – man blev nærmest fnyst af, når man talte om kosmetiske behandlinger på kvindemesserne eller til de store kvindeløb. Men dobbeltmoralen var også til at tage at føle på,” fortæller Ida og fortsætter:

“For mange af de kvinder, der ikke ville stå ved deres nysgerrighed, når veninden stod ved siden om lørdagen, kom så til en konsultation om mandagen,” husker Ida.

“Heldigvis er holdningen helt anderledes i dag – og dialogen meget mere rummelig. Vores klienter ved godt, at vi ikke vil sælge en behandling for enhver pris – vi er fagfolk, der vil sikre det smukkeste resultat,” forklarer hun.

“Derfor er vi meget ærlige, når vi rådgiver. Og ja, du kan sagtens få fiskemund og andenæb, men du kan ikke få det hos os. Vi vejleder ærligt, og vi siger nej, hvis kunden kommer med et ønske, der ikke lever op til vores etiske og æstetiske kodeks,” understreger Ida.

Når 21 års hårdt arbejde betaler sig

I dag har N’AGE 9 klinikker i hele Danmark og store planer for fremtiden. Men det har haft sin pris, forklarer Ida Bille Brahe:

“Jeg har altid arbejdet meget, også da jeg var ung. Jeg tog ekstra vagter og læste på Niels Brock på mine fridage. Men måske er det godt, at jeg ikke vidste, hvor meget arbejde, der ville ligge i at skabe N’AGE, for
så havde jeg måske ikke kastet mig ud i det. Men jeg har aldrig været i tvivl om, at det ville blive en succes.”

Tak til vores mange glade kunder

5
1 dag siden
At alle medarbejder er venlige
At alle medarbejder er venlige, hjælpsomme har altid tid og smile på læben. ...
Faranak Shams
5
21. jul 2024
Fantastisk oplevelse - også for en nybegynder
Mit første besøg hos N’AGE (Lyngby). Jeg har taget tilløb til en behandling af “bekymringsrynken”...
Kate
5
14. jul 2024
Astrid , Vejle. SÅ dygtig !
Astrid, Vejle afd. BEDSTE anbefaling. Astrid er MEGA dygtig! Lytter, undersøger og finder frem til...
karina bolund
5
09. jul 2024
Virkelig et sødt personale
Virkelig et sødt personale. Man føler sig i gode hænder her. ...
Nadia
5
09. jul 2024
‘Over sø og land’ ….
Jeg følte mig meget velkommen i en rar og afslappet atmosfære i receptionen. Og det...
Tina Knudsen
5
08. jul 2024
Meget sød sygeplejerske
Meget sød sygeplejerske, jeg følte mig i gode hænder, og trygge omgivelser. Kan varmt anbefales,...
Kunde Kate Funch
5
08. jul 2024
Dejlig atmosfære
Dejlig atmosfære, jeg blev “taget i hånden” gennem hele processen ❤️ ...
Lise Kamstrup
5
08. jul 2024
Man føler sig altid velkommen
Man føler sig altid velkommen på Kongens Nytorv, personalet er søde og venlige. Selve behandlingen...
Berit A.
5
05. jul 2024
10 ⭐️⭐️
Hvis jeg kunne, havde jeg givet 10 ⭐️ Meget kompetent, ærlige og dygtigt personale. Føler...
lena
5
04. jul 2024
Jeg har har kun godt at sige🤩
Jeg har har kun godt at sige🤩 Inden mit første besøg var jeg lidt bekymret...
Trine Guldager Petersen